מחיקת bdi שלילי – כל מה שחשוב לדעת

מחיקת bdi שלילי - כל מה שחשוב לדעת

כל אחד היה שמח לקבל הזדמנות למחוק זיכרון מהעבר, ואם אפשר לוודא שאחרים לא יזכרו אותו, עוד יותר טוב.
הזיכרון יכול להיות אירוע מביך או מעשה שנעשה ואתם מתחרטים עליו בדיעבד.
ישנם לא מעט מעשים מסוימים שרק אנחנו יכולים לזכור שאירעו. לא מופיע עליהם תיעוד כלשהו בשום מקום. לעומת זאת, יש מקרים שבהם ישנו תיעוד של מעשים מסוימים שלא ניתן למחוק אותם, bdi שלילי נחשבת לדוגמא טובה של מצב שכזה.
בשורות הבאות נרחיב על מחיקת bdi שלילי ונענה על שאלות שנשאלו ברחבי הרשת בנושא.

מה זה בעצם BDI שלילי?

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע לנושא מחיקת bdi שלילי, ראוי להסביר מה זה בעצם bdi. מדובר במונח לדירוג האשראי של כל לקוח באשר הוא. בשנת 2004 נכנס חוק חדש שמאשר לעקוב אחר ההתנהלות הפיננסית של אדם פרטי. המטרה של חוק זה היא לבדוק האם האדם מסוגל לעמוד בתשלומים ובהתחייבויות שהוא מעוניין לקחת על עצמו.
המידע על ההתנהלות הפיננסית מגיע מחברות שאחראיות על איסוף הנתונים, כאשר הגופים המוכרים בתחום הם:

בדיקה של bdi עשויה להניב תוצאה שלילית או חיובית. בשורות הבאות אנו נתמקד במחיקה של bdi שלילי.

איזה רישומים בתיק האשראי יכולים להיחשב לשליליים?

לעיתים ישנם לקוחות שמנסים לקבל אשראי או הלוואה, אך הם נתקלים בסירוב. מצב שכזה נובע בעקבות חיווי אשראי שנענה בשלילה. הסיבה לכך היא שישנם מספר רישומים שנחשבים כשליליים. להלן כמה מהרישומים הללו:

  • הכרזה על פשיטת רגל

במצב שבו לקוח הכריז על עצמו כפושט רגל, ההליך יכול להימשך כ-3 שנים והרישום צפוי להישאר בתיק למשך כמה שנים לאחר מכן.

  • אי פירעון 

אי תשלום של חובות תוך 60 יום ממועד הפירעון עשוי להביא למעורבות של גבאי חובות וגם לדיווח של החוב לסוכנות דיווחי האשראי. מצב שכזה צפוי להופיע בתיק האשראי ולהשפיע על דירוג האשראי שיינתן ללקוח בסופו של דבר.

  • תביעות או פסקי דין

במידה והלקוח הוזמן להתייצב בבית המשפט כדי להסדיר חוב, הדבר צפוי להופיע גם כן בתיק האשראי.

איך bdi שלילי יכול להשפיע על ההתנהלות הפיננסית?

בדרך כלל, לקוח שיש לו bdi שלילי מודע לקיומו וסביר להניח שהוא יעשה את כל הדרוש כדי להביא בסופו של דבר למצב של מחיקת נתוני אשראי. כל עוד הנתונים הללו קיימים, הדבר עשוי להקשות על הלקוח ולהגביל אותו במצבים הבאים:

  • פתיחת חשבון בנק בבנק חדש
  • סירוב לקבלת משכנתא או הלוואה אחרת
  • סירוב להנפקת פנקסי שיקים
  • סירוב להנפקת כרטיס אשראי ועוד

כמה זמן הרישום השלילי נשאר בדו"ח של האשראי?

משך הזמן שבו המידע השלילי נשאר בקובץ האשראי של כל לקוח משתנה בהתאם לסוג הרישום. ברוב המקרים, מחיקת נתוני אשראי השליליים מתבצעת לאחר 3 שנים מהרגע שבו בוצע הדיווח האחרון.
ראוי לציין כי במצבים שבהם יש רישומים שליליים, הנתונים עשויים להישאר בתיק האשראי למשך זמן ממושך. מדובר ב-5 שנים ולעיתים אף יותר. 

איך אפשר  לבצע הליך של מחיקת bdi שלילי?

אם דירוג האשראי שלכם נמוך, אתם יכולים לערוך מחיקת נתוני אשראי ולשנות את ההיסטוריה של האשראי שלכם כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבל אישור להלוואה. חלק מהצעדים שאתם יכולים לנקוט הם:

להזמין את כל המסמכים והדוחות

חשוב מאוד להזמין את כל המסמכים והדוחות שקיימים בחברות לרישום נתוני האשראי.
ניתן לבקש דוח של האשראי שלכם בחינם. לאחר קבלת הדוח, תוכלו לבדוק לעומק את המצב הפיננסי שלכם, כולל דירוג האשראי ורשימות האשראי שפוגעות בדירוג הקיים (בעקבות כך, תוכלו לבדוק אם יש צורך בביצוע הליך של מחיקת bdi שלילי).
שימו לב – כל מסמך חשוב. מעבר להזמנה של הנתונים, חשוב שתבדקו אם אפשר לאתר את כל המסמכים. המידע יכול להיות בהתכתבויות עם חברות האשראי או במכתבים שקיבלתם על חוב שנסגר וכו'.

תיקון רישומים שגויים

חשוב מאוד לעבור היטב על הדוח ולבדוק אם יש טעויות. ישנם מקרים שבהם מתגלה כי לקוח היה קורבן להונאה, כך שאחד הרישומים עשויים להיות שגויים. במצב שכזה, יש לפנות בהקדם האפשרי ללשכות דיווחי האשראי ולהודיע להם כי מדובר בשגיאה.

להתייעץ עם בעל מקצוע שיסיע לכם להתנהל נכון מבחינה פיננסית

כפי שכבר ידוע לכם, תיק האשראי שלכם כולל מידע שלילי וחיובי על היסטוריית האשראי שלכם. אם תבצעו החזרים של החוב בזמן, אתם יכולים לשפר את ציון האשראי הנוכחי שלכם.

מה אפשר לעשות במצב שבו אין אפשרות לבצע מחיקת נתוני אשראי?

במצב שכזה ניתן לפנות אל הגורם שדיווח על המידע השלילי ולבחון מתי המידע צפוי להימחק באופן טבעי ולשקול האם כדאי להמתין בסבלנות לרגע הזה.
אם אינכם יודעים כיצד להתנהל במצב שכזה, כדאי לפנות לאנשי מקצוע שילוו אתכם ויבחנו אם ניתן לפעול באפשרויות חוקיות אחרות כדי לבצע את ההליך הזה. 

BDI שלישי – מה למדנו?

אתם כנראה תצטרכו להתמודד עם זיכרונות של מקרים שקרו לכם בעבר מכיוון שטרם הומצאה מכונה שיכולה למחוק אותם. לעומת זאת, במקרים מסוימים ניתן לבצע מחיקת bdi שלילי. כך שאם יש לכם נתוני אשראי שאתם מעוניינים למחוק, כדאי שתבררו כיצד ניתן לעשות זאת.
אם אתם אכן מעוניינים לבצע הליך של מחיקת נתוני אשראי, מומלץ שלא לעשות זאת בעצמכם, אלא תפנו לאנשי מקצוע שמומחים בתחום. ייעוץ עם איש מקצוע יאפשר לכם לראות את התמונה במלואה ויסייע לכם לקבל את הכלים הדרושים להתנהלות פיננסית נכונה בהמשך הדרך.

על אנג'לה וקסלר
תוכן עניינים
אנג'לה וקסלר
יועצת פיננסים עם התמחות בשוק ההון, ומשכנתאות. ניסיון של מעל עשור בעבודה מול בנקים, ידע פיננסי נרחב וחשיבה יוצאת דופן למתן פתרונות מימון. המטרה שלי – יותר בתים מאושרים בישראל !
גלו עוד על שיטת וקסלר
לקוחות ממליצים
פרטי התקשרות
מחפשים פתרון למצב?
השאירו פרטים ונחזור אליכם!
מאמרים נבחרים
מאמרים נוספים
מידע מקצועי
משכנתא שנייה

לקיחת משכנתא שנייה הינו מלאכה לא קלה במיוחד אשר צריכה להיעשות יחד עם ליווי של

קרא עוד »
מידע מקצועי
מסורבי משכנתא

התלבשתם יפה, התבשמתם וניגשתם אל הבנק במטרה לקבל משכנתא אך יחד עם זאת עושה רושם

קרא עוד »