משכנתא לכל מטרה

רוצים לכסות התחייבויות?

למה כדאי לקחת משכנתא כל מטרה לכיסוי התחייבויות ואיך עושים זאת?

החלטתם לרכוש רכב?
או שאתם מעוניינים לסלק את ההלוואות שחונקות אתכם בחשבון?
או שבכלל אתם מעדיפים לשדרג את העיצוב והרהיטים בדירה?
כשמדברים על משכנתא לכל מטרה –.המשכנתאות שאנו משיגים ללקוחותינו יכולות לשמש לרכישה או שדרוג הנכס, לכיסוי חובות או לכל מטרה אחרת.
הריבית עשויה להיות אטרקטיבית עבורכם יותר מרוב ההלוואות וזה יכול להיות המימון הכי טוב שתוכלו לקבל. הריבית על המשכנתאות לכל מטרה לרוב נמוכה יותר מההלוואות בחשבון שמספקים לכם הבנקים. זאת מכיוון שבמשכנתאות שעבוד הנכס/ דירה מגבה את הבנק במידה (חס וחלילה) ואינכם יכולים להחזיר את החוב. הסיכון של הבנק כשיש ביטחון של דירה, נמוך ממצב של חוסר בשעבודים, ולכן הוא מוכן לספק לכם את ההלוואות האלו בריביות נמוכות הרבה יותר. בנוסף, פריסת המשכנתא לכל מטרה נוחה, ואתם יכולים להחזיר אותה על פני עשרות שנים.

דרך לקיחת משכנתא לכל מטרה זה אפשרי ומקובל ואפילו הרבה פחות יקר, אך האם זה המסלול הנכון עבורכם?
האם כדאי לכם לקחת משכנתא לכל מטרה ואם כן כיצד עושים זאת?

המשכנתא הראשונה שלי
משכנתא למסורבים

מה זה בדיוק משכנתא לכל מטרה?

משכנתא לכל מטרה היא סוג של הלוואה, הניתנת מול נכס שבבעלות הלווה, עבור מטרות שהן לא רכישה של נכס למגורים עבור הלווה (הרי יש לו כבר נכס לגור בו). כמו במשכנתא המוכרת, גם במשכנתא לכל מטרה ישנה האפשרות ללוות סכום גדול ולפרוש את ההחזר לאורך תקופה ארוכה.

שימו לב שמשכנתא לכל מטרה אפשר לקחת רק עבור כל מטרה שהבנק או גוף המימון מגדיר כמקובלת. לדוגמא, אם הלווה זקוק לסכום גבוה כדי לשלם עבור טיפול רפואי, לעבור תקופה כלכלית לא פשוטה, או כדי לסייע לילדיו בקבלת משכנתא סטנדרטית משלהם יכול היות שהבנק  או גוף המימון יאשר ללווה משכנתא לכל מטרה.

משכנתא לכל מטרה אינה נדירה או זניחה והוכחה לכך ניתן לראות בעובדה שבנק ישראל מתייחס אליה במלוא הרצינות ואף הוציא הוראת ניהול בעניינה לפני קרוב לעשור, כבר בשנת 2014. עד העת האחרונה, משכנתא כהלוואה שאינה עבור רכישת נכס הייתה מעט פחות מוכרת לציבור הרחב, וכשהאדם מן השורה חיפש הלוואה – הוא לא חשב לקחת אותה תמורת שעבוד הבית שלו, אלא נטה להלוואה סטנדרטית.

עם הקורונה חל שינוי משמעותי בעניין. כאשר חוסר הוודאות הציף את העולם ובתוך כך גם את הכלכלה, וההכנסות של ישראלים רבים נעשו אי סדירות ובכך הגדילו את הסיכון לאי עמידה בתשלומים. הגופים המלווים בישראל החלו לנקוט במשנה זהירות בעת שאישרו הלוואות, וכתוצאה מכך ניתן לראות שמספר הסירובים בגופים הללו עלה. בעידן הקורונה, משכנתא לכל מטרה הפכה לפתרון טוב גם ללווה שנזקק לכסף וגם למלווה – שמקבל בטוחה טובה המקטינה את הסיכון שלו.

מהו הסכום המקסימלי שאפשר לקבל?

משכנתא לכל מטרה היא הלוואה לטווח ארוך, הניתנת עבור מגוון רחב של מטרות – כנגד משכון של נכס קיים בבעלותו של הלווה. משכנתא לכל מטרה תתאים לכל אדם הזקוק לגיוס סכום גדול, ומאפשרת למחזר משכנתא (סטנדרטית) קיימת תוך כדי ניצול תנאיי החזר טובים יותר. משכנתא לכל מטרה יכולה לאפשר  לסגור הלוואות בעלות טווח קצר שיש להן החזר חודשי גבוה על ידי החזרים חודשיים נמוכים, מה שיכול להוות שדרוג עבור התזרים החודשי.

כל העובדות הללו הופכות את המשכנתא לכל מטרה למשתלמת למדי ללווה, וככזאת גם גובה השווי שלה עשוי להיות משתלם אף הוא. כמו במשכנתא הסטנדרטית המוכרת לכם, גם במשכנתא לכל מטרה הרגולציה בישראל מגבילה את שיעור המימון ל-50 אחוז מערך הנכס במקסימום.

לדוגמה, אם ברשות הלווה נכס כלשהו בשווי של מיליון שח, הוא יוכל לקבל תמורת הנכס הלוואה שלחמש מאות אלף שח לכל היותר. גם במקרה שנותרה עדיין משכנתא "רגילה" על הנכס, אפשר לקחת משכנתא לכל מטרה.  אם נותר ללווה סכום קטן למשכנתא (ביחס לשווי הנכס), המידע הזה מתווסף כשיקול בעת קביעת תנאי המשכנתא.

כלומר, הלווה יוכל לקבל משכנתא לכל מטרה בסכום של עד 50 אחוז משווי הנכס, כולל המשכנתא הקיימת. ננסה לתת הסבר פשוט במספרים – אם הנכס של הלווה שווה 10 מיליון שח, ונשארה עליו משכנתא של שני מיליון שח, הוא יוכל לקבל משכנתא לכל מטרה עד סכום של 3 מיליון שח.

מימון לקבוצות רכישה
משכנתא הפוכה
על אנג'לה וקסלר
מושע - באנו לעשות לכם סדר

למי כדאי לקחת משכנתא לכל מטרה?

להלוואה לכל מטרה יש כמה וכמה יתרונות על פני הלוואה רגילה. היתרונות הללו מתעצמים במיוחד בתקופה בה קשה לעמוד בתשלומים. משכנתא יכולה להפרש עד שלושים שנה, וכתוצאה ישירה מכך מספר החזרי המשכנתא גדל מאד וגובה כל החזר קטן משמעותית. 

ניתן דוגמא – במסגרת של הלוואה רגילה, למשל אחת כזו שההחזרים שלה נקבעו ל- 5 שנים וכל החזר הוא 3,500 שח, אותו סכום כשהוא ניתן במשכנתא, ולכן הוא נפרש על 20 שנה ויותר יקטין את ההחזר החודשי לכ-800 שח (קחו בחשבון שהריבית על המשכנתא גם היא נמוכה יותר, ולכן היא פקטור משפיע). לכן משכנתא לכל מטרה מתאימה לאנשים שמחפשים לצמצם את ההוצאות השוטפות שלהם.

בנוסף, הודות לכך שהנכס נכנס כשיקול כערבות, הסיכון לגוף המלווה יורד. הורדת הסיכון מאפשרת גם לאנשים שקיבלו סירוב להלוואה רגילה לקבל משכנתא, ומאפשרת לאותם אנשים לקבל ריבית של משכנתא, שהיא, כאמור, נמוכה יותר מריבית של הלוואה רגילה. לכן משכנתא לכל מטרה מתאימה גם לאנשים המסורבים להלוואות רגילות.

בתקופת הקורונה, עלה אצל רבים צורך בהלוואות לטווח ארוך, וכמות המשכנתאות עליה דיווח בנק ישראל בשנה האחרונה משקפת את העומס שהולך וגדל על הבנקים, כך שבמידה ואתם זקוקים לסכום גדול של כסף תוך זמן קצר, עדיף שתתחילו בתהליך כמה שיותר מוקדם.

זאת ועוד, מי שמעוניין למחזר משכנתא ובמקביל לקבל הלוואה בעלת ריבית טובה – מומלץ לו לקחת משכנתא לכל מטרה. מחזור משכנתא שנעשה כמו שצריך עשוי להנמיך את הריביות שהלווה משלם, או להאריך את תקופת ההחזר על המשכנתא, ובכך להקטין את ההחזר עליה. השאלה היא מהי המטרה שלכם, ולשלב את התשובה לתוך תהליך ההגדלה של מחזור המשכנתא, שבסכומה הלווה ישתמש למטרותיו.

משכנתא לכל מטרה טובה גם למי שמחפש הלוואה בסכום גדול שיכול להגיע למאות אלפי שקלים. למשל במקרה של השקעה עסקית משמעותית או פתיחת עסק חדש. משכנתא תאפשר לקיחת סכום גבוה יותר מאשר הלוואה "רגילה" או הלוואה ללא בטחון, בנוסף לריבית קטנה משמעותית מאשר בהלוואה ללא בטחון. בנוסף, גם ההחזר החודשי צפוי להיות נמוך יותר מאשר באמצעות הלוואה סטנדרטית.

משכנתא לכל מטרה היא הלוואה הדומה למשכנתא "רגילה" אך שונה בכך שהלווה מקבל את הכסף על ידי משכון נכס שבבעלותו. משכנתא לכל מטרה נקראת גם משכנתא לסגירת חובות, הלוואה כנגד נכס, או הלוואה לכל מטרה. היא מתאימה לאנשים שמחפשים לצמצם את ההוצאות השוטפות שלהם, לאנשים המסורבים להלוואות רגילות ולמי שמעוניין למחזר משכנתא קיימת. חשוב שתדעו שבנק ישראל אישר מתן משכנתא לכל מטרה עד מימון של 70 אחוז משווי הנכס במקום 50 אחוז, אבל זאת רק כאשר המטרה שבשבילה הלווה מבקש לקבל את המשכנתא היא לכיסוי חוב קיים.

משכנתא לכל מטרה עם ליווי ב"שיטת וקסלר"

נראה לכם כי ניתן להגשים כל חלום כעת כשאתם יכולים לקחת משכנתא לכל מטרה אבל כסף נותן ביטחון רק כאשר לוקחים אותו חכם! בפגישת היעוץ שלנו ב"שיטת וקסלר" אנו בודקים יחד באמצעות מספר שאלות ואבחון מדויק, את מצבכם הכלכלי, האישי, המשפחתי ואפילו את רצונותיכם ושאיפותיכם. את אלו אנו משווים למצב הנדל"ן ומצב השוק היום ובוחנים יחד את אופייכם (זהירים, אוהבי סיכונים, כמהים ליציבות וכיוצ"ב) ואת ההכנסות וההוצאות שלכם.

על סמך כל אלו אנו בודקים מתוך כלל החלופות המוצעות עבורכם מהי החלופה הכי טובה לממש את חלומותיכם, האם הלוואה או משכנתא לכל מטרה ומהו המסלול הנכון לכם ויוצאים יחד למסלול משותף להגשמת שאיפותיכם בהתאמה אישית עבורכם!
בסיום הפגישה תצאו עם שקט כלכלי ותכנית עתידית פיננסית מובנית וברורה להגשמת חלומכם.

המטרה שלי היא לאפשר לך להגשים חלום ולרכוש את הנכס שמחכה לך תוך כדי שלא תצטרך לוותר על חלומות אחרים שיש לך. הודות לניסיון רב שנים עם לקוחות רבים ועבודה מול מיטב הבנקים בישראל, אני גאה לספר שהצלחנו להגשים את החלום לרבים, שהצליחו לרכוש נכסים עם תנאי מימון שהותאמו עבורם באופן מיוחד, תוך שמירה על איזון בין היכולות שלהם לבין השאיפות שלהם, ואנחנו רוצים להגשים את החלום הזה גם עבורך ! אשמח לשבת איתך לפגישה ולעזור לך להבין האם משכנתא לכל מטרה תתאים לך.

להגשת בקשה

מה עליכם להביא לפגישה הראשונה שלנו?
הכינו מראש את כל המסמכים

3 תלושי משכורת אחרונים או דוח שומה לעצמאים, תדפיסי חשבונות בנק של 3 החודשים האחרונים, צילומי תעודות זהות ונתונים רלוונטיים נוספים כגון ביטוח לאומי, מזונות וכו'.

בצעו בירור מלא לגבי ההון העצמי שלכם

בדקו עם בני משפחה כמה יתרמו למאמץ (חשוב לדעת לצורך חישוב ההון העצמי שהוצאות נלוות כגון שכר מתווך/עו"ד, מס רכישה ושיפוצים אינן נכללות במשכנתא ויש לנכותם מההון העצמי).
דעו פחות או יותר מהו הנכס שאתם מחפשים, מה שוויו ובכמה תוכלו לחרוג במידת הצורך.

בצעו בירור לגבי ההחזרים החודשיים

בדקו מראש מהו ההחזר החודשי בו תוכלו לעמוד הן בטווח הקצר (מס' שנים בודדות קדימה והן צפי לעוד מספר שנים), קחו בחשבון תכניות חיסכון, קרנות השתלמות, הוצאות ילדים ועוד.

ממליצים עלי

10277530_395315540671240_5073870213778795867_n
ממליצה בחום לכל מי שנמצא בתהליך לקיחת משכנתא! אנג'לה בעלת הבנה מקצועית גבוהה מאוד , בעלת יכולת לתרגם את הצרכים המדויקים של משפחה לתכנון עם ראייה קדימה ובניית תמהיל מצוין. השירות והליווי הפכו את התהליך לפשוט ומובן. הגענו בעקבות המלצה חמה וגם אנחנו המלצנו לחברים עוד בתהליך וכולנו יצאנו באותה תחושה. שהבחירה היתה נכונה!
אדווה לבינשטיין
537605_4031870520307_881812939_n
נדהמתי לדעת כמה מעט אני יודע על משכנתאות, מדהים גם לגלות כמה חשוב להתאים את המשכנתא לצרכים, ליכולות ולסגנון החיים. אנג'לה פשוט מקצוענית, מטיסה את העבודה ויודעת להשיג את התנאים הטובים ביותר במתווה הנכון ביותר ולחסוך לכם זמן וכסף. מומלצת בחום! חמישה כוכבים!
כפיר רוקח
11896412_10153536622921950_8248345836518214095_o
מאוד מאוד מומלץ לכל מי שצריך לקחת משכנתא! שירות של מעל ומעבר! לא רק תכנון המשכנתא, אלא גם ליווי בכל השלבים עד החתימה. אנג'לה המון תודה לך! נמליץ עלייך לכל מי שצריך לקחת משכנתא.
רעיה ספיאשוילי
12390836_10207457554090575_4907146081840329868_n
אנג'לה הייתה סובלנית, מבינה וזורמת עם ההחלטות שלנו. נתנה ייעוץ ודעה מקצועית ועשתה בשבילנו הכל עד לשלב החתימה. שירות מעולה ואישיות מאוד נחמדה ונעימה!
אביאל אסולין
62144326_3018712341479787_6825609821199269888_n
ממליץ בחום, מקצועיות ללא פשרות! מציעה פתרונות שאף גורם אחר לא מציע וכנראה גם לא יודע להציע, לפי הנסיון שלי.... אם אי פעם התלבטתם אם איזה איש מקצוע ללכת אנג'לה היא הכתובת הנוכנה! תודה על הכל אנג'לה!!
גיל ספיר
17796656_10211989334186984_8012980670974959533_n
תודה רבה ענקית לך על העזרה והתמיכה עם התיק הלא לא קל שלי, לאורך כל הדרך. את ממש מדהימה, ואני ממש שמחתי להכיר ולעבוד איתך. וכמובן שברכישת הבית, אפנה אך ורק אליך.
יוליה רחמינוב
גופי המימון איתם אנחנו עובדים
לקבלת שיחה מיועץ מימון

מלאו את הטופס ותקבלו שיחת ייעוץ מאחד המומחי המימון שלנו שלנו בקרוב