מושע – באנו לעשות לכם סדר

מושע - באנו לעשות לכם סדר

מצב שכיח בישראל הוא שלחלקת אדמה מסוימת יש מספר רב של בעלים, כאשר לעיתים לחלקה אחת יש מאות בעלים. מצב זה נקרא "מושע", שזהו מונח מחוק הקרקעות העות'מאני מהמאה ה-19 המתאר בעלות משתופת על נכס מקרקעין. לא תמיד אנחנו מודעים להשלכות של בעלות משותפת על נכס ויודעים כיצד להוציא את המיטב מהמצב. במדריך זה נרחיב מעט על מושע והאפשרויות הנמצאות בפני הבעלים.

הצורך בהסכמה של הבעלים

האתגר הגדול ביותר במצב של מושע הוא שלחלקת קרקע מסוימת יש מספר רב של בעלים אך כל בעלים מעוניין לפתח אותה בכיוון אחר (או במקרים מסוימים לא לפתח אותה כלל). אמנם בעלים שותף יכול לפתח את חלקו בקרקע ללא הסכמת הבעלים האחרים, אך ברוב המקרים היעדר הסכמה תכביד מאוד על פיתוח הקרקע ולעיתים הפיתוח לא יהיה אפשרי. 

פירוק השותפות

כאשר אין הסכמה בין הבעלים השותפים בנוגע לפיתוח הקרקע, הפתרון העיקרי הוא פירוק השותפות. החוק מאפשר לכל שותף לסיים את הבעלות המשותפת בקרקע בשלוש דרכים:

הדרך הראשונה והעדיפה ביותר היא הסכמה של כל הבעלים על אופן הפירוק. בדרך כלל לא מצליחים להשיג הסכמה כזו וכל אחד מהבעלים רשאי לפנות לבית המשפט שיורה על דרך הפירוק.

הדרך השנייה היא חלוקה פיזית של הקרקע ("חלוקה בעין") והענקת בעלות לכל אחד מהבעלים לפי חלקו המשותף בקרקע. לא תמיד ניתן לפרק שותפות בדרך זו בשל מגבלות פיזיות ותכנוניות.

הדרך השלישית היא מכירת הקרקע למרבה במחיר בפקודת בין המשפט באמצעות כונס נכסים, וחלוקת ההכנסה לפי יחס כל שותף בקרקע.

שיטת וקסלר לבניית העתיד שלכם

יש בבעלותכם חלקת קרקע מושע ואתם מעוניינים שהיא תהפוך לבית חלומותיכם? עם שיטת וקסלר יתכן והדרך לבית משלכם אפשרית. אנג'לה וקסלר – בונים בית מחדש תסייע לכם באמצעות ייעוץ אישי ומשפחתי להשיג את המטרות הנדל"ניות שלכם; נשב אתכם ונבחן לעומק את מצבכם הכלכלי והנכס ברצונכם לרכוש או לפתח, ומהי הדרך הנכונה והטובה ביותר להגיע לשם.

זכרו שהמשכנתא תועיל לכם רק עם התנהלות כלכלית חכמה, ובאמצעות שיטת וקסלר תוכלו להפיק את המיטב ולעשות לעצמכם סדר בראש כיצד להשיג את המטרה. 

על אנג'לה וקסלר
תוכן עניינים
אנג'לה וקסלר
יועצת פיננסים עם התמחות בשוק ההון, ומשכנתאות. ניסיון של מעל עשור בעבודה מול בנקים, ידע פיננסי נרחב וחשיבה יוצאת דופן למתן פתרונות מימון. המטרה שלי – יותר בתים מאושרים בישראל !
גלו עוד על שיטת וקסלר
לקוחות ממליצים
פרטי התקשרות
מחפשים פתרון למצב?
השאירו פרטים ונחזור אליכם!
מאמרים נבחרים
מאמרים נוספים
מידע מקצועי
משכנתא שנייה

לקיחת משכנתא שנייה הינו מלאכה לא קלה במיוחד אשר צריכה להיעשות יחד עם ליווי של

קרא עוד »
מידע מקצועי
מסורבי משכנתא

התלבשתם יפה, התבשמתם וניגשתם אל הבנק במטרה לקבל משכנתא אך יחד עם זאת עושה רושם

קרא עוד »